اخبار فرهنگی فوری

اخبار فوری و لحظه ای فرهنگی ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

اخبار فرهنگی فوری

اخبار فوری و لحظه ای فرهنگی ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
                         رئیس دانشکده جغرافیای دانشگاه تهران از تغییر رفتار گسل‌های زاگرس از زلزله‌های کم مقیاس به سمت زلزله‌های بزرگ مقیاس خبرداد.

به گزارش خبر فوری به نقل از ایسنا، شامگاه روز یکشنبه زلزله‌ای با بزرگای ۷.۲ ریشتر در سرپل ذهاب استان کرمانشاه رخ داد که در این رخداد لرزه‌ای ۳ استان متأثر شدند. این در حالی است که به گفته دکتر مقیمی رییس دانشکده جغرافیای دانشگاه تهران این امر به دلیل فشار ۳ صفحه به فلات ایران موجب شده تا ایران تبدیل به کشوری لرزه خیر شود به گونه‌ای که هیچ نقطه از ایران مصون از زلزله نیست.

وی خسارات جانی وارد شده به منطقه سرپل ذهاب را ناشی از سوء مدیریت در مقاوم سازی سازه‌ها دانست و به بازماندگان و قربانیان این زلزله تسلیت گفت و ابراز امیدواری کرد که با تغییر نگرش‌ها در زمینه استفاده از زمین به روزتر شود و ایران تبدیل به کشوری شود که دیگر دغدغه زلزله را نداشته باشد؛‌ چراکه ایران می‌تواند به جای اینکه از بروز زلزله نگرانی داشته باشد احساس شادی کند مشروط بر اینکه متناسب با رفتار زلزله بتوان مقاوم سازه‌ها افزایش یابد.


ادامه

  • اخبار فوری فوری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی