اخبار فرهنگی فوری

اخبار فوری و لحظه ای فرهنگی ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

اخبار فرهنگی فوری

اخبار فوری و لحظه ای فرهنگی ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

۲ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

در پی تعطیلی چاپخانه‌ها در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و انتقاد بسیای از فعالان صنف چاپ و بسته‌بندی به این موضوع‌، اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ  و بسته‌بندی با توجه به نیاز بسیاری از کالاهای بهداشتی‌، دارویی و غذایی به بسته‌بندی با وزارت بهداشت مذاکره کرد تا تعدادی از چاپخانه‌های فعال در حوزه بسته‌بندی که فعالیتشان ضرورت دارد،‌ بتوانند به فعالیت خود ادامه بدهند.

بر این اساس 15 چاپخانه که در حوزه بسته‌بندی محصولات دارویی‌، مواد غذایی و بهداشتی فعالیت و سفارش به‌روز از کارخانه‌های مذکور در اختیار داشتند،‌ توانستند به فعالیت خود ادامه بدهند.

  • اخبار فوری فوری

در ایام شیوع ویروس کرونا در سطح کشورهای مختلف، افرادی که دارای ریه‌های حساس و یا بیماری زمینه ریوی هستند بیش از سایرین در معرض ابتلا و مرگ با این ویروس مهلک قرار دارند. در این میان جانبازان هشت سال دفاع مقدس و مدافع حرم و بالاخص جانبازان شیمیایی جزو گروه‌های خطر محسوب شده و بیشتر دچار مرگ و میر کرونا می‌شوند. جانبازان شیمیایی که به دلیل استنشاق گازهای مرگ آوری که صدام به استفاده آن در دوران هشت سال جنگ تحمیلی اقدام کرد، ریه‌های بیماری دارند و بیش از 30 سال است که با عوارض شیمیایی حملات مسموم رژیم بعث دست و پنجه نرم می‌کنند.

این جانبازان نه تنها با شیوع کرونا در معرض خطر قرار گرفته اند، بلکه به خاطر عوارض مجروحیت، در آلودگی هوا، هوای سرد و بیماری‌های ویروسی و تنفسی نیز ایمن نیستند و سال‌ها شرایط سختی را در ایام مختلف سال گذرانده‌اند. شاید بتوان گفت بخشی از مشکلاتی که امروزه به خاطر بیماری کرونا با آن دست و پنجه نرم می‌شود جزو مشکلات همیشگی این جانبازان است.

در هشت سال جنگ تحمیلی در اثر بیش از 350 حمله شیمیایی، هزاران نفر از رزمندگان و افراد غیر نظامی ایران در معرض آلودگی با این عوامل شیمیایی قرار گرفتند. در حال حاضر بیش از 65 هزار نفر تحت عنوان جانباز شیمیایی با عوارض مشخص ناشی از مصدومیت شیمیایی تحت پوشش بنیاد شهید و مور ایثارگران قرار دارند.

  • اخبار فوری فوری