اخبار فرهنگی فوری

اخبار فوری و لحظه ای فرهنگی ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

اخبار فرهنگی فوری

اخبار فوری و لحظه ای فرهنگی ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

فانتوم چگونه کار می کند؟

يكشنبه, ۱۴ آذر ۱۴۰۰، ۰۴:۵۶ ب.ظ

کیف پول های ارز دیجیتال FTM
به منظور ذخیره سازی توکن ERC-20 فانتوم می توانید از کیف پول هایی که قابلیت پشتیبانی از توکن های ERC-20 را دارند، استفاده نمایید و به سرمایه گذاری بپردازید. شما می توانید رمز‌ارز فانتوم را در کیف پول های سخت افزاری، نرم افزاری و یا تحت وب که از این رمز ارز پشتیبانی می کنند، ذخیره نمایید که در ادامه ۴ مورد از کیف پول های فانتوم را برای شما قرار داده‌ایم:

۱) کیف پول سخت افزاری Ledger و Trezor : یکی از بهترین مکان ها برای ذخیره فانتوم، کیف پول های سخت افزاری لجر یا ترزور می‌باشند. کیف پول های سخت افزاری از تکنیک‌های رمزنگاری بسیار پیشرفته بهره می‌گیرند تا وجوه شما را در امنیت کامل نگهداری کنند. کیف پول های سخت افزاری این قابلیت را در اختیار کاربران خود قرار می دهند که حتی در صورت دزدیده شدن، خراب شدن کیف پول وجوه خود را از طریق یک عبارات بازیابی ۱۲ یا ۲۴ تایی بازیابی نمایند.

۲) کیف پول Trust Wallet : کیف پول تراست والت مورد حمایت بایننس است و یکی از پرطرفدارترین کیف پول ها در میان کاربران و سرمایه گذاران به شمار می رود، لذا این کیف پول مکانی عالی برای ذخیره سازی فانتوم محسوب می شود. کیف پول موبایلی تراست برای سیستم عامل های اندروید و Ios ارائه شده است.

۳) کیف پول MyEtherWallet : کیف پول مای اتر از جمله کیف پول های تحت وب به حساب می آید که کاربران می توانند تمام توکن های ERC-20 از جمله فانتوم را بدون نیاز به بارگیری هر گونه نرم افزار، در بلاکچین اتریوم ذخیره نمایند.

۴) کیف پول Atomic : کیف پول اتمیک یک کیف پول چند پلتفرمی می باشد که با Ios و اندروید سازگاری دارد و همچنین نسخه دستکتاپ این کیف پول در دسترس است. علاوه بر ارز دیجیتال فانتوم، کیف پول اتمیک از بیش از ۳۰۰ ارز و توکن های ERC-20 نیز پشتیبانی می نماید.

فانتوم چگونه کار می کند؟


۱. فانتوم ماژولار است.
سازوکار Lachesis نشان دهنده یک لایه از پشته فناوری بلاکچین است و می تواند به هر دفتر کل توزیع شده (DLT) متصل شود.

مسئولیت حفظ اجماع در بین نودهای موجود در پروتکل Lachesis را شبکه اصلی فانتوم به نام اپرا (Opera) بر عهده دارد. این شبکه که یک محیط بدون مجوز، متن باز، امن و سریع برای ساخت برنامه‌های غیر متمرکز (DApps) است، از ماشین مجازی اتریوم (EVM) استفاده می‌کند و با اتریوم سازگار است. یک کیت توسعه نرم افزاری (SDK) تکامل یافته، اختصاصی و متن باز به نام ماشین مجازی فانتوم (Fantom Virtual Machine) نیز در سال ۲۰۲۰ میلادی منتشر شده است.

ماژولار بودن فانتوم، این پلتفرم را به طور فوق العاده ای انعطاف‌پذیر می‌کند. توسعه دهندگان می توانند برنامه‌های غیر متمرکز (DApps) مبتنی بر اتریوم خود را در عرض چند دقیقه به شبکه اصلی اپرای فانتوم انتقال دهند و به این ترتیب، عملکرد آن‌ها را به طور قابل توجهی ارتقا و هزینه های مربوط را کاهش دهند.

۲. فانتوم مقیاس پذیر است.
هر شبکۀ ساخته شده روی فانتوم، از دیگری مستقل است. به این معنا که عملکرد و ثبات آنها تحت تأثیر ترافیک یا ازدحام شبکه کلی قرار نمی گیرد. نسل اول پلتفرم های بلاکچینی (اتریوم و مانند آن)، مفهوم قراردادهای هوشمند را معرفی کردند؛ دستورالعمل های منطقی مشروط که امکان اجرای برنامه‌ها را روی بلاکچین فراهم می کنند.

با این حال، با پیچیده‌تر شدن برنامه های غیرمتمرکز و یا افزایش تعداد کاربران، سرعت کل شبکه کاهش می یابد؛ چون همه برنامه‌ها از زیرساخت های یکسانی استفاده می کنند. این موضوع شبیه به اجرای چندین برنامه روی یک رایانه است؛ در برخی موارد رایانه شروع به پاسخ دادن با سرعت خیلی پایین می‌کند یا حتی به طور کامل متوقف می‌شود و شما قادر به اجرا برنامه نمی‌شوید.

فانتوم مشکل مقیاس پذیری را با اجرای بلاک‌چین اختصاصی هر برنامه حل می کند؛ درست مانند اجرای هر برنامه روی رایانه‌های مختلف که بخشی از یک شبکه هستند، با تفکیک اجرای برنامه‌ها مشکل مقیاس پذیری به شدت کاهش پیدا می‌کند.

هر بلاکچین از دیگری مستقل است و می تواند توکن های سفارشی، اقتصاد توکنی (tokenomics) و قوانین مدیریتی خود را داشته باشد. به عبارتی، هر بلاکچین با توجه به کاربرد خاص آن، کاملاً قابل سفارشی سازی است. با این حال، همه بلاکچین ها قابلیت اتصال به Lachesis، یعنی اجماع سریع aBFT فانتوم را دارند، و میتوانند با یکدیگر تعامل داشته و از سرعت و امنیت بهره‌مند شوند.

  • اخبار فوری فوری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی