اخبار فرهنگی فوری

اخبار فوری و لحظه ای فرهنگی ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

اخبار فرهنگی فوری

اخبار فوری و لحظه ای فرهنگی ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

۱۰۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است

فرمانده مرزبانی استان ایلام از زائران اربعین خواست از هم‌اکنون به فکر گرفتن روادید و مدارک قانونی برای تردد از مرز و شرکت در همایش بزرگ و ملی اربعین باشند.

به گزارش سایت خبرفوری به نقل از خبرگزاری ایسنا، سرهنگ «یحیی الهی» در خصوص وضعیت مرزهای استان و به‌ویژه موضوع اربعین، اظهار کرد:خوشبختانه تاکنون کوچک‌ترین ناامنی در 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق نداشته‌ایم.

الهی بابیان این‌که جلسات مختلفی برای مأموریت اربعین با حضور فرماندهان و مسئولان ارشد کشورمان و کشور همسایه عراق برگزار کرده‌ایم و این جلسات تا اربعین ادامه دارد، افزود: خوشبختانه همکاری بسیار خوبی با کشور و مرزبانی عراق داریم.

فرمانده مرزبانی استان ایلام با اشاره به این‌که با همکاری دیگر دستگاه‌ها در حال برطرف کردن مشکلات زیرساختی و رفاهی مرز مهران برای تردد زائران اربعین هستیم، گفت: همه دستگاه‌های برای برطرف کردن مشکل سر راه تردد زائران از مرز مهران پای‌کار هستند و با همه توان در تلاش برای ایجاد زمینه لازم برای حضور میلیونی و دشمن‌شکن زائران در اربعین هستند.


ادامه

  • اخبار فوری فوری

معاون اهداکنندگان انتقال خون استان تهران با اشاره به جزییات طرح نذر خون در ایام محرم، گفت: در این زمینه سیستم نوبت‌دهی برای نذر خون در ماه محرم راه‌اندازی شده تا در برخی زمان‌ها که نیازمند اهدای خون هستیم، افراد به میزان کافی به مراکز مراجعه کنند.

به گزارش خبر فوری به نقل از ایسنا، دکتر مجید مسلمی درباره طرح "نذر خون" که هر سال در ایام محرم در سازمان انتقال خون برای داشتن اهدای خون کافی در کشور، برگزار می‌شود، گفت: در سال‌های اخیر  شاهد بودیم که مردم در ماه محرم نذوراتی دارند. به عنوان مثال نذر کردند تا در ماه محرم و تاسوعا و عاشورا خون اهدا کنند. بر این اساس بود که طرح نذر اهدای خون در سازمان انتقال خون راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به احتمال ایجاد ازدحام جمعیت در مراکز اهدای خون در  روزهای تاسوعا و عاشورا، افزود: بنابراین برای اینکه با ازدحام جمعیت در این روزها مواجه نشویم و بتوانیم به صورت مرتب و یکنواخت در تمام طول سال اهدای خون داشته باشیم، این طرح را به صورت انجام نوبت‌دهی پیش می‌بریم. بر این اساس برای پیشگیری از اهدای خون بیش از ظرفیت مراکزمان در یک روز و نداشتن اهدای خون در روزهای دیگر، یک سیستم نوبت‌دهی برای نذر خون در ماه محرم راه‌اندازی شد تا در برخی زمان‌ها که نیازمند اهدای خون هستیم، افراد به میزان کافی به مراکزمان مراجعه کنند.


ادامه

  • اخبار فوری فوری

همایون اسعدیان در مصاحبه‌ای به شایعه ممنوع التصویری فاطمه معتمدآریا پایان داد و گفت: «این بازیگر ممنوع التصویر نبود بلکه روی مواردی از فیلمنامه با ایشان به توافق نرسیدیم و به علت سفرهای خارجی که داشتند احساس کردیم نمی‌توانیم همکاری‌مان را ادامه دهیم.»

به گزارش خبر فوری به نقل از خبرآنلاین، در روزهای اخیر خبر حضور دوباره فاطمه معتمدآریا در تلویزیون با سریال «لحظه گرگ و میش» به کارگردانی همایون اسعدیان بارها مطرح شد.

این خبر تا زمانی مطرح بود که لیست رسمی اسامی بازیگران این سریال در هفته گذشته در حالی منتشر شد که خبری از نام معتمدآریا در میان اسامی نبود، این مسئله باعث شد تا شائبه ممنوع التصویری این بازیگر در تلویزیون بار دیگر قوت بگیرد.


ادامه

  • اخبار فوری فوری
 فریدون جیرانی در نهمین قسمت از برنامه اینترنتی «35»، شامگاه شنبه 25 شهریور میزبان ویشکا آسایش بازیگر سینما و تلویزیون بود.
آسایش در ابتدای برنامه با بیان خاطراتی، از شروع فعالیت حرفه‌ای‌اش در عرصه بازیگری و حضور در سریال «امام علی» گفت: «آقای شریفی‌نیا با دایی‌ام مازیار پرتو رفت و آمد می‌کردند و پیشنهاد حضور من در این سریال را ایشان دادند، ابتدا دایی‌ام خیلی مخالف بود و نمی‌خواست وارد این کار شوم. تا اینکه با اصرار آقای شریفی‌نیا قبول کرد و من نقش قطام را ایفا کردم که خیلی مورد قبول آقای میرباقری قرار گرفت.»

ادامه
  • اخبار فوری فوری

 تعریف فرهنگ لغت از "استایل"، روش و شیوه انجام دادن یا نشان دادن چیزها است و به ویژگی های معرف یک فرد گفته می شود، همه چیز از نحوه حرف زدن، لباس پوشیدن، مدل مو، منش و رفتار و غیره. ولی اغلب اوقات عموماً در مورد ظاهر فرد کاربرد دارد. افراد کمی هستند که برای خودشان استایل دارند و معمولاً استایل شان باعث می شود که منحصر بفرد باشند، در حالیکه دیگران بیشتر دنبال چیزهایی هستند که در حال حاضر "مد" هستند.


ادامه

  • اخبار فوری فوری

عرفانی در خصوص نحوه ذبح گوسفندان در ماه محرم گفت: تجمع مردم در هنگام ذبح گاو و گوسفند در هیئات مذهبی بسیار خطرناک است چرا که کنه‌های ناقل بیماری به راحتی از بدن دام به انسان منتقل شده و درصد ابتلا به بیماری‌ها را افزایش می‌دهد.

به گزارش خبر فوری به نقل از افکارنیوز، حسین عرفانی گفت: همزمان با شروع ماهمحرم و صفر رسم قربانی کردن در هیئات مذهبی نیز اجرا می‌شود. بی توجهی به اصول بهداشتی و تهیه دام قربانی از دامداران محلی منجر به افزایش احتمال انتقال بیماری‌های انسان وحیوان می‌شود.

وی افزود: تب کریمه کنگو از جمله بیماری‌های دامی است که بدون هیچ علامتی در دام به‌وجود آمده و تنها در موارد معدودی قابلیت شناسایی را دارد. این در حالی است که در ایام عزاداری‌های حسینی بسیاری از دام‌های آلوده به بیماری از روستا‌ها به شهر وارد شده و برای پخت غذا‌های نذری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 رئیس اداره پیشگیری از بیماری‌های انسان و دام خاطرنشان کرد: در اثر برخورد دست با خون و احشای دام‌های بیمار، بسیاری از افراد به راحتی مبتلا به بیماری شده و میکروب ناقل بیماری را در جامعه رواج می‌دهند؛ بنابراین با ذبح غیر اصولی گوسفند در هیئات مذهبی، هیچ تضمینی برای سلامت دام وجود ندارد.


ادامه

  • اخبار فوری فوری

ر

خوردن بعضی خوراکی دوست داشتنی برای کودکان بیشتر از آنکه برایشان مفید باشد مضر است و آسیب های جدی را به کبد آنها وارد می کند.

به گزارش خبر فوری به نقل از برنا ، خوردن بعضی خوراکی دوست داشتنی برای کودکان بیشتر از آنکه برایشان مفید باشد مضر است و آسیب های جدی را به کبد آنها وارد می کند.


ادامه

  • اخبار فوری فوری

هزینه زایمان سزارین در بیمارستان های خصوصی درحالی نزدیک به 20 درصد افزایش یافته است که تورم از سال 95 تک رقمی شده اما تورم بخش درمان همچنان بین 16 تا 17 درصد برآورد می شود.

به گزارش خبر فوری به نقل از پارس نیوز، متوسط نرخ تورم در ایران در سال گذشته بنا بر اعلام مرکز آمار ایران 6.9 درصد و بانک مرکزی 9 درصد اعلام کرده اند. تورم تک رقمی اما نتوانست میزان رشد هزینه ها در بخش "خوراکی وآشامیدنی"و"بهداشت و درمان" را نیز تک رقمی کند، به طوری که این دو حوزه که از اصلی ترین حوزه های مرتبط با سلامت تلقی می شوند، افزایش تورمی بین 16 تا 17 درصد را شاهد بوده اند.

در این میان هزینه های مترتب بر زایمان سزارین وطبیعی در بیمارستان های خصوصی بسیار بالاتر از این متوسط رشد کرده است. در حالی که طی سال های قبل تاکید جدی از سوی وزارت بهداشت مبنی بر اقتصادی تر شدن زایمان طبیعی با زایمان سزارین صورت گرفته بود، اما بررسی قیمت ها نشان می دهد تفاوت این تعرفه ها تنها نزدیک به 20 درصد است

ادامه
  • اخبار فوری فوری

حدود یک ماه قبل بود که یک تصویر خیلی در فضای رسانه‌ای سینمایی کشور بازنشر شد. صحنه‌ای از یک میز غذا با حضور وحید جلیلی، منتقد سینمایی اصولگرا با فاطمه معتمدآریا و کمال تبریزی. همان زمان این سفر و این همنشینی خیلی سروصدا کرد.

به گزارش خبر فوری و به نقل از تماشاگران، حدود یک ماه قبل بود که یک تصویر خیلی در فضای رسانه‌ای سینمایی کشور بازنشر شد. صحنه‌ای از یک میز غذا با حضور وحید جلیلی، منتقد سینمایی اصولگرا با فاطمه معتمدآریا و کمال تبریزی. همان زمان این سفر و این همنشینی خیلی سروصدا کرد. اینکه چرا در ژاپن این دو تفکر مختلف سینمایی می‌توانند کنار هم بنشینند و دیالوگ کنند اما امکان چنین اقدامی در مرزهای سرزمینی ایران وجود ندارد. از آن زمان اما هیچ‌یک از دو طرف آن میز غذا درباره سفر و جزئیات صحبت‌هایشان چیزی نگفتند تا اینکه خبر تداوم ممنوع‌الفعالیتی فاطمه معتمدآریا رسانه‌ای شد. جلوی بازی او در یک سریال تلویزیونی دوباره گرفته شد. او که از سال 88 در تلویزیون فعالیت جدیدی نداشته است!


ادامه

  • اخبار فوری فوری

دولت عربستان به بانوان اجازه حضور در استادیوم را داد.

ادامه
  • اخبار فوری فوری