اخبار فرهنگی فوری

اخبار فوری و لحظه ای فرهنگی ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

اخبار فرهنگی فوری

اخبار فوری و لحظه ای فرهنگی ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

۱۵۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

بیژن بنفشه‌خواه با انتشار عکسی از پشت صحنه فصل دوم سریال «لیسانسه‌ها» از پاییز ۹۶ به عنوان زمان احتمالی پخش آن خبر داد.

بیژن بنفشه‌خواه با انتشار عکسی از پشت صحنه فصل دوم «لیسانسه‌ها» در صفحه اینستاگرامش نوشت: «سریال «لیسانسه‌ها»، فصل دوم، از راست: مسعود حقی(برنامه‌ریز)، هوتن شکیبا، سروش صحت (نویسنده و کارگردان)، امیرحسین رستمی.  زمان پخش: احتمالا پاییز ۹۶ از کانال ۳»


ادامه خبر

  • اخبار فوری فوری

حسین علیزاده با بیان این‌که قبل از این‌که بخواهم موسیقی بخوانم سینما در زندگی من جریان داشت، گفت:‌ من فیلم‌های خوب غیرایرانی هم می‌دیدم، وقتی فیلم «اسپارتاکوس» را دیدم در خیابان راه می‌رفتم و احساس می‌کردم خودش هستم و چقدر فداکارم یا وقتی «دراکولا» را دیدم شب‌ها موقع خواب به سراغم می‌آمد. این تخیلات وارد زندگی می‌شد و انگار سینما را در زندگی من تزریق کرده‌ بودند و در تمام طول آن دوران با من بود.

حسین علیزاده - ردیف‌دان، آهنگساز و نوازنده تار و سه‌تار - در اولین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی سال ۹۶ انجمن بازیگران سینمای ایران، طی سخنانی اظهار کرد: من با شوق و عشق موسیقی را آغاز کردم. خوشبختانه در خانواده‌ای در محله سیدنصرالدین تهران تربیت شدم که به خواست فرزند خود احترام می‌گذاشتند و به من اجازه دادند موسیقی کار کنم. بسیاری از هم‌محله‌ای‌های من زمانی که جلوی پدر و مادرشان نام موسیقی را می‌آوردند با خشونت عجیبی به آن‌ها می‌گفتند «برو دهنت را آب بکش».

وی ادامه داد: پدر من خیاط و مادرم خانه‌دار بود؛ اما به‌دلیل این‌که وجودشان از عشق بود زمانی که من از موسیقی صحبت کردم گل از گل‌شان شکفت و گفتند هرچه تو دوست داری. آن‌ها برای‌شان سخت بود من را به هنرستان بفرستند زیرا مخارج سنگینی داشت؛ اما خوشبختانه من توانستم در هنرستان درس بخوانم و زیر نظر اساتید بزرگی بودم.


ادامه خبر

  • اخبار فوری فوری



دنگ دنگ دنگ ... صدایش برای تمام کسانی که پا در حرم امام رضا(ع) گذاشته‌اند، آشناست. صدایی که با چرخیدن عقربه ها، دل‌ها را آسمانی می‌کند! زمان در چنین جایی به بزم عاشقی می‌ماند که کسی دلش نمی‌خواهد، آن را ترک کند.

آستان نیوز - ساعت عاشقی را دستان «عنبرانی» کوک می‌کند!

واژه‌هایم در سطر خاموشی مانده است! نمی دانم چطور توصیف کنم، چگونه هر دل گرفته ای در این مکان آرام می گیرد؟ در انتظار ساعت عاشقی، صدای زنگ آن بهترین آرامش است؛ همانند دیدن کبوترانی که بی پروا بر گنبد طلایش پایکوبی می کنند و کودکان در صحن هایش، به این سو و آن سو می روند. صدای زنگ هایش بهترین آرامش است؛ چه کسی زنگ این ساعت را تنظیم می کند؟ چه کسی دل در گرو حرکت عقربه هایش دارد، تا در صورت بروز کوچکترین مشکل، آن را بر طرف کند؟ او کسی نیست جز محمد عنبرانی، قدیمی ترین و تنها ساعت ساز آستان قدس رضوی که موفق شدیم برای دقایقی با او همکلام شویم.

ادامه خبر
  • اخبار فوری فوری


عزت الله انتظامی نزد سینماگران به «عزت سینمای ایران» شهرت دارد، هنرمندی که در دهه 90 عمر خود با کارنامه درخشان از نقش‌های مختلف همچنان آقای بازیگر سینمای ایران است.

هیچ دستوری برای ستاره‌ شدن و ستاره ‌ماندن وجود ندارد. باید دارای یک دم، یک حس و تمام ویژگی‌هایی که لغت «روح» را معنی می‌کند، بود.
هر بازیگر مهمی، چه بخواهد چه نخواهد، آئینه‌ای است که ملتی خود را در آن می‌نگرد و شناسایی می‌کند. حالا و بدون شک یکی از آئینه‌‌های ماندگار و جاویدان سینمای ایران عزت‌الله انتظامی است که به تعبیر پرویز پرستویی یکی از پنج تن سینماست و باید مورد تکریم قرار گیرد.
تولد او به بدرقه بهار پیوند خورده است. یعنی وقتی آماده بدرقه بهار می‌شوی باید از او استقبال کنی. درست در روزهای آخر ماه ابتدایی سال در حوالی همان روز 31 خرداد سال 1303 در سنگلج به دنیا آمد.


ادامه خبر

  • اخبار فوری فوری


دنیل دی‌لوییس بازیگر برنده اسکار که بازی در آثاری چون «دار و دسته نیویورکی‌ها» و «آخرین موهیکان» را در کارنامه دارد، از بازیگری کناره گرفت.

دنیل دی‌لوییس در ۶۰ سالگی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از این دیگر به بازیگری ادامه نخواهد داد.

دی‌لوییس که همزمان شهروند بریتانیا و ایرلند است سه جایزه اسکار در کارنامه هنری خود دارد. او این جوایز را برای بازی در فیلم‌های «خون به پا خواهد شد»، «لینکلن»‌و «پای چپ من» دریافت کرده است.

لزلی دارت نماینده دی‌لوییس در این بیانیه آورده است: «دنیل دی‌لوییس دیگر به فعالیت در زمینه بازیگری ادامه نخواهد داد. این مساله تصمیمی شخصی است و او یا نماینده‌اش توضیح بیشتری در این باره ارائه نخواهند کرد.»


ادامه خبر

  • اخبار فوری فوری

میزان فطریه و کفاره روزه ماه مبارک رمضان طبق فتوای آیت‌الله مکارم شیرازی از سوی دفتر این مرجع تقلید اعلام شد.

به گزارش خبر فوری به‌ نقل از مرکز خبر حوزه، بر‌اساس فتوای آیت‌الله مکارم شیرازی، زکات فطره امسال برای هر نفر بر مبنای قوت غالب گندم مبلغ شش هزار تومان (6,000 تومان) و بر‌اساس قوت غالب برنج خارجی، مبلغ پانزده هزار تومان (15,000 تومان) و برنج ایرانی، مبلغ سی هزار تومان (30,000 تومان) اعلام‌شده است.

کفاره روزه غیر‌عمد (عذر) برای هر روز مبلغ دو هزار تومان (2,000 تومان) است که باید به‌صورت نان تهیه و پرداخت شود، همچنین کفاره روزه عمد برای هر روز مبلغ یک‌صد و بیست هزار تومان (120,000 تومان) است.


ادامه خبر

  • اخبار فوری فوری


رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: ریاکاری تخریب کننده فضایل اخلاقی و عاملی برای پاشیدن بذر رذائل در روح و جان انسان هاست.

به گزارش سایت مشهد فوری، حجت الاسلام محسن قرائتی در سلسله جلسات درس‌هایی از قرآن که در صحن جامع رضوی برگزار شد، با اشاره به اینکه هر عملی که انجام می‌دهیم، باید به فکر قبولی آن هم باشیم، گفت: کثرت و زیادی کار، دلالت بر قبولی آن عمل نیست، برخی 30 بار حج می‌روند، اما هرگز به قبول شدن آن توجه ندارند، لذا همه مومنان درعمل خیر باید به اصل قبولی طاعت نیز توجه داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه کار نباید برای خودنمایی باشد، اظهار کرد: برخی مسجد می‌سازند، برای ایتام خانه و جهزیه درست می‌کنند اما در همه زمان‌ها به دنبال این هستند که نام خودشان را به عنوان نیکوکار بین مردم جا بیندازند و در اصل خلوص نیت ندارند.

 

این استاد و مفسر قرآن کریم تصریح کرد: کسی که اهل ریاء و خودنمایی است، کارهای خیرش هرگز در قیامت دستگیر او نخواهد بود، زیرا انسان ریاءکار همیشه به دنبال مشهور کردن خودش هست و در کارهایش به معنا و اصل «فی سبیل الله» کاری ندارد.


ادامه خبر

  • اخبار فوری فوری


ورزشکاران و هنرمندان برای ترک اعتیاد مادران معتاد و تامین شیرخشک نوزادانی که از مادر معتاد متولد می‌شوند کمپینی را تحت عنوان «فرشته فروشی نیست» به راه انداخته اند.

فروش نوزادان به بهایی اندک به رسمی نادرست در میان برخی از زنان معتاد تبدیل شده است. 
 
اگر پدر معتاد باشد، مادر به هر سختی می‌تواند نوزاد خود را بزرگ کند، اما زمانی که مادر معتاد می‌شود، خطر هر لحظه نوزاد تازه متولد شده را تهدید می‌کند. 
 
هر بار که مادر آخرین اسکناس‌های باقی مانده در جیبش را برای خرید مواد مخدر می‌پردازد، نخستین چیزی که برای فروش به چشمم می‌آید همان نوزادی است که در آغوشش پناه گرفته است.

ادامه خبر
  • اخبار فوری فوری


پس از آنکه عکسی از دیدار محمدرضا گلزار با رئیس جمهور منتشر شد انتقاداتی از این بازیگر صورت گرفت. در آن عکس گلزار دست در جیب با حسن روحانی در حال صحبت بود. این بازیگر جوابیه‌ای را منتشر کرده و نوشته‌است: کمال بى انصافى در مورد من صورت گرفت


ادامه خبر

  • اخبار فوری فوری

تهیه‌کننده سریال «شهرزاد ۲» درباره بارگذاری غیرقانونی این سریال در سایت یوتیوب توضیحاتی ارایه کرد.

امروز اولین قسمت از سریال «شهرزاد۲» ساخته حسن فتحی عرضه شد و مخاطبان توانستند آن را خریداری کنند. از سوی دیگر اما این سریال از طریق سایت یوتیوب نیز به صورت غیرقانونی بارگذاری و تا بعدازظهر امروز بیش از ۲۰ هزار بار دیده شد.

طی تماسی که با سیدمحمد امامی تهیه کننده و سرمایه گذار این سریال داشتیم درباره این مساله پرسیدیم و متوجه شدیم که سریال از هشت صبح امروز دوشنبه ۲۹ خرداد در بازار توزیع شده است.

محمد امامی، تهیه کننده سریال «شهرزاد» درباره توزیع و عرضه قسمت اول این سریال که امروز به بازار آمد و از طریق سایت یوتیوب عرضه شده است، گفت: «ما تمام تمهیدات لازم را برای اینکه دانلود و بارگذاری غیرقانونی سریال انجام نشود، ترتیب دادیم. با این حال باز هم نمی‌توان از همه موارد غیرقانونی ممانعت کرد و در همه دنیا هم نمی‌توان ۱۰۰ درصد جلوی چنین اتفاقاتی را گرفت.»

به گزارش مهر، او درباره اینکه چگونه قرار است از دانلود غیرمجاز سریال جلوگیری شود، بیان کرد: «ما حتی مجوز اف بی آی وارنینگ FBI WARNING را هم گرفته‌ایم که در ایران فقط فیلم «فروشنده» آن را داشت. حتی در دنیا که از این امکان بهره می‌برند بیشتر به سمت سیستم‌های فرهنگی پیش رفته‌اند تا سیستم‌های پلیسی و امنیتی و برای مردم فرهنگسازی می‌شود که این کالا هم مثل کالاهای تجاری دیگر خریداری شود.»


ادامه خبر

  • اخبار فوری فوری