اخبار فرهنگی فوری

اخبار فوری و لحظه ای فرهنگی ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

اخبار فرهنگی فوری

اخبار فوری و لحظه ای فرهنگی ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

معرفی شبکه پالی گان

دوشنبه, ۳ آبان ۱۴۰۰، ۰۳:۱۷ ب.ظ

به گزارش ایمنا، پالی گان (Polygon) در ابتدا با نام ماتیک نتورک (Matic Network) شناخته می‌شد و از جمله پلتفرم‌های کاربردی برای مقیاس پذیری و توسعه زیرساخت‌های اتریوم است. شبکه ماتیک و یا پالی گان یک راه حل مقیاس پذیر برای شبکه اتریوم است و این امکان ایجاد می‌شود که معاملات مبتنی بر اتریوم طی چند ثانیه با استفاده از پروتکل‌های نوآورانه انجام شود تا تجربه کاربر را در طیف وسیعی از برنامه‌های غیرمتمرکز یا Dapp ها بهبود ببخشد.

پالی‌گان ماتیک چیست؟


رمز ارز MATIC یک توکن ERC-۲۰ است که بر روی بلاکچین اتریوم اجرا می‌شود، پالی‌گان پلتفرمی است که به تمام توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا شبکه بلاک چین اختصاصی خود را ایجاد کنند. پالی گان جدید می‌تواند ترکیبی از ویژگی‌های یک بلاک چین مستقل مانند انعطاف‌پذیری، مقیاس‌پذیری در کنار ویژگی‌های شبکه اتریوم مانند امنیت و قابلیت همکاری است. هدف اصلی پالی‌گان ارائه چارچوبی برای ایجاد شبکه‌های بلاک چین است که می‌توانند به هم متصل شوند. در این شبکه ویژگی‌های نوآورانه‌ای وجود دارد مانند ZK Roll-Ups و Optimistic Roll-Ups. با استفاده از ZK Roll-Ups می‌توانید تعداد زیادی از تراکنش‌های خارج از زنجیره را به یک تراکنش تبدیل کنید. همچنین Optimistic Roll-Ups می‌تواند در لایه‌ای بالاتر از شبکه اتریوم اجرا شود تا تراکنش‌ها در کوتاه‌ترین زمان، اجرا شوند. این ویژگی‌ها به پالی‌گان در رقابت برای توسعه شبکه اتریوم و حل مشکل ازدحام و کارمزد بالای تراکنش‌ها، برتری منحصر به فردی می‌دهند.

بنیانگذاران پالی‌گان ماتیک
پالی گان یک پروژه متن باز با تیمی بین‌المللی و غیر متمرکز از توسعه‌دهندگان است. در حقیقت پالی‌گان، تکامل یافته پروژه موفق شبکه ماتیک (Matic Network) است. شبکه ماتیک در ابتدا راه‌حلی برای مشکل مقیاس‌پذیری شبکه اتریوم بود که همکاری با پروژه‌هایی مانند Decentraland و MakerDAO و حمایت رهبران صنعت مانند بایننس و کوین بیس به ادامه گسترش آن کمک کرد.

جانتی کانانی (Janti Kanani) هم بنیانگذار و مدیر عامل پالی‌گان یک معمار فناوری خلاق و باتجربه است. او قبل از این پروژه به عنوان دانشمند ارشد داده در Housing.com، بزرگترین پلتفرم جستجو خانه در هندوستان مشغول به کار بوده است.

سندیپ نیلوال (Sandeep Nailwal) دیگر هم بنیانگذار و مدیر ارشد اجرایی پالی‌گان ماتیک است. او در گذشته مشاور مدیر شرکت Deloitte و مدیر عامل سابق Scopeweaver.com، بزرگترین مارکت پلیس خدماتی هندوستان بوده است.

پالی گان و رمز ارز متیک (ماتیک) + تحلیل، قیمت، استخراج و آینده

آنوراگ آرجون (Anurag Arjun) مدیر ارشد محصول در پالی‌گان و از هم بنیانگذاران این پروژه است. او یک مدیر پروژه با تجربه است که نقشه راه شبکه ماتیک را طراحی و اجرا کرده است.

میهایلو بیلیچ (Mihailo Bjelic) آخرین هم بنیانگذار پروژه پالی‌گان خود را یک آدم مذهبی و افراطی نسبت به تکنولوژی معرفی می‌کند.

اعضای تیم مشاوره Polygon نیز افرادی شگفت‌انگیز هستند. هادسون جیمسون مهندس توسعه و عملیات از بنیاد اتریوم؛ پیت کیم رئیس مهندسی کیف پول کوین بیس؛ آنتونی ساسانو، کارگزار در EthHub و کارآفرین و سرمایه‌گذار ارزهای دیجیتال رایان‌شان آدامز، که در حال حاضر در Bankless مشغول به کار است.

بررسی عملکرد پلتفرم پالی‌گان ماتیک
طراحی پلتفرم پلی گان به گونه‌ای است که از یک ساختار چهار لایه تشکیل شده است:

۱. لایه اتریوم: این لایه شامل گروهی از قراردادهای هوشمند که در اتریوم اجرا می‌شوند، است. کنترل بخش‌های مختلفی از پلتفرم پلی گان همانند تراکنش‌ها، استیکینگ و ارتباط بین اتریوم و زنجیره‌های مختلف در پلی گان بر عهده این لایه است.
۲. لایه امنیتی: این لایه امکان استفاده زنجیره‌ها از یک لایه امنیتی اضافی را می‌دهد.
۳. لایه شبکه‌های پلی گان: این لایه شامل شبکه‌های مختلفی است که بر روی بلاکچین پلی گان ساخته شده‌اند. هر کدام از این شبکه‌ها موظفند تا به اجماع و تولید بلاک A در شبکه رسیدگی کنند.
۴. لایه اجرا: این لایه به عنوان لایه پیاده سازی ماشین مجازی اتریوم و یا EVM شناخته می‌شود که برای اجرای قراردادهای هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • اخبار فوری فوری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی