اخبار فرهنگی فوری

اخبار فوری و لحظه ای فرهنگی ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

اخبار فرهنگی فوری

اخبار فوری و لحظه ای فرهنگی ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

۱۰۹ مطلب در آذر ۱۳۹۶ ثبت شده است


اظهارات سعید عزت اللهی را اینجا ببینید: ماجرای رابطه سعید عزت اللهی و ترلان پروانه
ادامه خبر 
  • اخبار فوری فوری

 به گزارش خبر فوری، همین چند روز قبل بود که محمدرضا شریفی‌نیا در برنامه‌ دورهمی و در گفتگو با مهران مدیری حرفی گفت که مثل بمب ترکید؛ این بازیگر که در اکثر کارهایی که بازی می‌کند مردی است با دو همسر! درباره ازدواجش با رُز رضوی گفت: برای سفر به مکه چون خانم‌‌های مجرد نمی‌توانستند به تنهایی به این سفر بیایند، صیغه‌ای خوانیدم تا مشکل ایشان حل شود. این ادعا را خیلی‌‌ها به مسخره گرفتند و در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی جوک‌های زیادی برای آن ساختند و به اصطلاح دورهم گفتند و خندیدند.اما واقعیت این است که ازدواج و طلاق در میان سلبریتی‌ها آنقدر عادی شده که به قول معروف نمی‌دانی امروز که با زوجی بازیگر هم‌کلام شدی آیا فردا می‌توانی به زندگی مشترک آنها اشاره کنی یا نه!
ادامه خبر 
  • اخبار فوری فوری

به گزارش خبر فوری، پرویز فلاحی‌پور بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با میزان، درخصوص احتمال ساخت فصل چهارم سریال شهرزاد گفت: از همان ابتدا شهرزاد برای سه فصل نوشته شده بود و فیلمنامه همین سه فصل را در اختیار ما گذاشتند. صحبت‌هایی در برخی رسانه مبنی بر ساخت فصل چهارم شهرزاد وجود دارد که من آن را تایید نمی‌کنم.در جایی خبر زده بودند که شهاب حسینی بنا به مشکلاتی که با حسن فتحی داشته از شهرزاد انصراف خواهد داد که من این قضیه را نیز تکذیب می‌کنم.
ادامه خبر 
  • اخبار فوری فوری

محسن مرعشی-  در روزهای پایانی هفته، این کارگردان نام آشنا را می توان در سینما هنر و تجربه ی شهرستان بابل یافت، البته نه برای تفریح و نه برای اینکه او شمالی است. بلکه برای فعالیت های فرهنگی و هنری و کار بزرگی که نادر مقدس به زیبایی و ظرافت از عهده ی آن برآمد.
با وی در لابی سالن سینما هنر و تجربه به گفتگو نشستم و پرسش های خود را اینگونه مطرح کردم:* شما اهل موسیقی هم هستید و  اگر اشتباه نکنم ساز تخصصیتان ویولن است، چقدر از احساس موسیقایی خود در سینما کمک گرفته اید؟ و از ارتباط بین این دو بیشتر صحبت کنید.
ادامه خبر 
  • اخبار فوری فوری

به گزارش خبر فوری و به نقل از میزان،  “آفرین عبیسی” بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون از جمله هنرپیشگانی است که حضورش در هر فیلمی بدون شک به کیفیت آن اثر کمک می‌کند و نباید فراموش کرد که بازی‌های به یادماندنی او همواره توجه ویژه مخاطبان را به خود جلب کرده است.عبیسی از هفده سالگی بازیگری را آغاز کرد و به همراه همسرش ایرج صادق پور فیلمبردار و تهیه کننده سینما می‌توانست در سینمای قبل از انقلاب به سرعت رشد کند اما فضای سینمای فاسد و فیلم فارسی آن دوران را تحمل نکرد و در همان ابتدا با بازیگری خداحافظی کرد.
ادامه خبر 
  • اخبار فوری فوری

به گزارش خبر فوری و به نقل از میزان، رامتین خداپناهی به وجود رابطه برای دریافت نقش‌ها و تجربه شخصی خود در این زمینه اشاره و بیان کرد: این مسئله بسیار رواج دارد، باید ارتباطات و لابی داشته باشید و تقسیم نقش‌ها براساس توانمندی‌ها نیست بلکه محفلی است. به دفعات متعدد در شروع و اواسط کارم از طریق دفاتر معتبر سینمایی به بنده پیشنهاد داده شد که در فیلم سرمایه‌گذاری کنم و نقش بازی کنم.
 
او با اشاره به ناراحتی که در عرصه بازیگری در موضوع نقش داده شده و پس گرفتن آن برایش اتفاق افتاده افزود: بازی در یک اثر به من پیشنهاد شد، حتی تست گریم دادم و قرارداد نوشتم اما در دقیقه نود نقش را از من گرفتند.بازیگر «ارتفاع پست» با اشاره به نبود تناسب در دستمزدهای بازیگری که این روزها سر به فلک می زند توضیح داد: همه مردم باید در بهترین شکل ممکن زندگی کنند و درآمد خوب و بالا داشته باشند، فیلمی که فروش ۲۰ میلیاردی دارد حق بازیگرش است که دستمزد بالا بگیرد، این مسئله در برابر رقم بازیکنان فوتبال ناچیز است اما معتقدم باید تناسب وجود داشته باشد که در وضعیت فعلی این مسئله وجود ندارد یعنی همه بازیگران چنین دستمزدهایی ندارند و در آمدشان پایین است.
ادامه خبر 
  • اخبار فوری فوری

به گزارش خبر فوری، مهراب قاسم خانی در صفحه اینستاگرامش نوشت:از رای به دولت تدبیر و امید پشیمان نیستم.وی همچنین نوشت:  الان دولت شما راى آورده بود، نفت سر سفره مون بود و دلار برگشته بود زیر هزار تومن؟
ادامه خبر 
  • اخبار فوری فوری
  • اخبار فوری فوری

به گزارش خبر فوری و به نقل از روزنامه جوان، با اینکه اخیراً محمد مهدی حیدریان از تلاش برای برگزاری بدون حاشیه جشنواره فیلم فجر سخن گفته‌بود و البته برخی این بی‌حاشیه‌بودن را تعبیر به اداره خنثای امور سینمایی کشورکردند، اما از همین حالا اتفاقاتی در حاشیه جشنواره فجر سی و ششم در حال رقم خوردن است که قابل تأمل است.
به تازگی پوستر جنجالی جشنواره سی و ششم در حالی رونمایی شد که از رسانه‌ها برای این مراسم دعوتی به عمل نیامده بود و این مراسم صرفاً به طور زنده از شبکه خبر پخش شده است. پخش زنده چنین مراسمی نمی‌تواند بدون هزینه باشد و اساساً هزینه کردن برای رونمایی از پوستر نمی‌تواند توجیهی داشته باشد. اگر رونمایی از پوستر جشنواره آنقدر اهمیت دارد که پخش زنده تلویزیونی برای آن در نظر می‌گیرند، پس چرا از نمایندگان رسانه‌ها برای پوشش آن دعوتی به عمل نمی‌آید.
شنیده‌های «جوان» حاکی از این است که مدل عجیب و غریبی برای انتخاب آثار جشنواره سی و ششم طراحی شده که طبق آن شورایی سه نفره فیلم‌ها را پیش از هیئت انتخاب ببینند و آثار از فیلتر آنها عبور کند تا اگر فیلمی مشکل داشته باشد، اساساً در همان مرحله حذف شود. اگر این خبر صحت داشته باشد، اتفاقی نادر در برگزاری جشنواره فجر محسوب می‌شود و این تصمیم بیش از همه تظاهر وزارت ارشاد و مدیران سازمان سینمایی به اینکه حامی فضای باز فرهنگی و آزادی بیان هستند را زیرسؤال می‌برد؛ جنجال‌هایی که برای لغو توقیف آثار مسئله‌دار طی ماه‌های گذشته انجام شد و از مجرای آن صرفاً اذهان سینماگران را از بی‌برنامگی مدیران منحرف کرد. از این جهت جشنواره سی‌و‌ششم فجر را باید امنیتی‌ترین جشنواره پس از انقلاب اسلامی به حساب آورد، اما دوگانگی و نفاق با آنچه در پستوها در حال رقم خوردن است، چیزی است که بیش از همه می‌تواند آزار‌دهنده باشد. اگر واقعاً مدیران سینمایی وزارت ارشاد معتقدند لازم است برخی از فیلم‌های مسئله‌دار حتی به جشنواره فجر راه پیدا نکنند، فارغ از اینکه این تصمیم درست باشد یا غلط، چرا در مقابل سینماگران از ژست‌های پوپولیستی حمایت از آزادی‌بیان و فضای باز فرهنگی دست برنمی‌دارند و منافقانه رفتار می‌کنند.
تا به حال سابقه نداشته‌است، فیلمی را پیش از هیئت انتخاب افرادی ببینند و آن را حذف کنند. آیا این تصمیم با وعده رئیس سازمان سینمایی در برگزاری جشنواره‌ای بدون حاشیه ارتباط دارد. بی‌حاشیه‌بودن چقدر با خنثی بودن ارتباط معنایی دارد.
اینکه رئیس سازمان سینمایی، وزیر ارشاد و مدیران دیگر حتی ذکری از سینمای امید به میان نمی‌آوردند، چه معنایی می‌تواند داشته باشد، جز اینکه آقایان حتی از طراحی مختصات سینمای امید عاجزند و می‌خواهند ضعف و خلأ راهبردی خود در مدیریت سینمای کشور را با تکیه بر محافظه‌کاری‌های مدیریتی بپوشانند و صرفاً دوره‌ای بی‌سروصدا را پشت سر بگذرانند؛ دوره‌ای که قرار نیست از دل آن سینمایی منطبق با نیازهای جامعه ظهور پیدا کند و باز هم قرار است در بر همان پاشنه سینمای جشنواره‌ای و آثار نازل کمدی بچرخد.
کاستن از اعتبار جشنواره فیلم فجر نتیجه مدیریت محافظه‌کارانه‌ای است که سازمان سینمایی در پیش گرفته است. امسال خیلی از سینماگران گفته‌اند که رغبتی برای حضور در جشنواره فجر ندارند. این بی‌رغبتی اگر ادامه پیدا کند، دیگر جشنواره فجر انقلاب به رویدادی حاشیه‌ای و بی‌ارزش تبدیل می‌شود؛ رویدادی که پیش از این به دلیل نداشتن راهبرد مشخص و بی‌برنامگی مدیرانش از محتوا خالی شده بود، به مرور به لحاظ نام نیز اعتبار خود را از دست می‌دهد. 
ادامه خبر 
  • اخبار فوری فوری

به گزارش خبر فوری و به نقل از سینما سینما، فیلم سینمایی «بیدار شو آرزو» سال ۸۳ به فاصله کوتاهی از زلزله شهر بم توسط کیانوش عیاری مقابل دوربین رفت اما از آن سال تا کنون فرصت اکران عمومی پیدا نکرده بود تا اینکه با برنامه‌ریزی و مشارکت بنیاد سینمایی فارابی در گروه هنر و تجربه امکان اکران این فیلم فراهم شد.عیاری درباره اکران «بیدارشو آرزو» در گروه هنرو تجربه گفت: «باورتان می شود که من هیچ اطلاعی ندارم. تا این حد می دانم که امشب این فیلم قرار است در موزه سینما اکران خصوصی داشته باشد. امیدوارم که شرایط این فیلم به خوبی پیش رود. اخیرا سعی می کنم در جریان هیچ چیزی به عمد قرار نگیرم. اما امشب سعی می کنم در مراسم اکران خصوصی حضور پیدا کنم و از نزدیک در جریان اکران آن قرار بگیرم. اگر کلیت این موضوع را در نظر بگیریم اکران این فیلم خوب است، اما چرا بعد از این همه سال این اتفاق دارد رخ می دهد؟ به هر حال این فیلم در حال اکران است.»
ادامه خبر 
  • اخبار فوری فوری