اخبار فرهنگی فوری

اخبار فوری و لحظه ای فرهنگی ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

اخبار فرهنگی فوری

اخبار فوری و لحظه ای فرهنگی ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

۱۶۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است



کوروش سلیمانی، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون و همشهری زنده‌یاد عارف لرستانی از تفالی که از دیوان حافظ بر سر مزار او زده است، نوشت.

خبرآنلاین/

کوروش سلیمانى، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر که چون عارف لرستانی کرمانشاهی است، در صفحه اینستاگرامش نوشت:  «امروز همراه با خانواده داغدار و سوگواران بسیار بر سر مزار تو براى خواندن فاتحه آمدم، دیوان حافظ هم آن جا بود عارف جان... ممنون که از زبان لسان‌الغیب دلم را آرام کردى... غزل زیر نتیجه  تفال من بر سر مزار عارف لرستانى عزیزمان است، امروز، شب جمعه سى‌و‌یکم فروردین :


ادامه خبر

  • اخبار فوری فوری


گرامیداشت هفتادوهفتمین سالگرد ورود رادیو به ایران در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

خبرآنلاین/

 گرامیداشت هفتادوهفتمین سالگرد ورود رادیو به ایران یکشنبه سوم اردیبهشت در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود. در این مراسم علاوه بر تجلیل از پیشکسوتان رادیو، مستند «آقای هرتز» نمایش داده خواهد شد.

مستند «آقای هرتز» نگاهی دارد به زندگی یک شنونده رادیو که با عشق عجیبش به رادیو با این رسانه زندگی می‌کند. صادق داوری‌فر کارگردان این فیلم خودش از کارکنان رادیو بوده که اکنون به مستندسازی رو آورده است.


ادامه خبر

  • اخبار فوری فوری


هانیه توسلی در گفت و گویی با فریدون جیرانی درباره زندگی خصوصی اش و علایق در سینما توضیح می دهد.

هانیه توسلی را در این گفتگو در ابتدا از علاقه اش به سینما می گوید که  فیلمنامه سارا اثر داریوش مهرجویی را سه بار خوانده است و که کتاب قدیمی‌اش را دارد نمایشنامه های مهرجویی را رونویسی می کرده است و اینکه با توجه به بالارفتن سنش شور و هیجانش نسبت به سینما ته نشین شده است.


به آن چیزی که دوست داشته ای، آرمان و آرزویی که داشتی، رسیده ای ؟
صادقانه بگویم نه. من اصلا بازیگری خودم را قبول ندارم. به نظرم هنوز توانایی خودم را روی پرده ندیده ام غیر از یک فیلم ... .شاید هم خیلی آرمانگرایم.

آروزی تو چیست؟ الگوی تو کیست؟


ادامه خبر

  • اخبار فوری فوری


تسنیم/

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، نشست علمی «مصحف‌نگاری قرآنی در قرون نخست و تأثیر آن در شناخت ما از تاریخ قرآن» با سخنرانی «مرتضی کریمی‌نیا»، پژوهشگر مطالعات قرآنی و متخصص مخطوطات کهن قرآنی برگزار شد.

«مرتضی کریمی‌نیا»، پژوهشگر مطالعات قرآنی و نسخه‌پژوه در این نشست با اشاره به پیشینۀ نگارش در عربستان پیش از اسلام و ارائۀ شواهدی باستانی از کتیبه‌های عربی پیشااسلامی بر وجود سنت نگارش در زمان ظهور اسلام تأکید کرد. 

این پژوهشگر قرآنی با ارائۀ تصاویری از نسخه‌های قرآنی مربوط به قرن اول و دوم هجری، یازده ویژگی ظاهری در مخطوطات قرآنی قرن اول را معرفی کرد که به پژوهشگران کمک می‌کنند با در نظر گرفتن این ویژگی‌ها تاریخ احتمالی هر نسخۀ قرآنی تازه‌یابی را مشخص کنند.

کریمی‌نیا یادآور شد: بر اساس این یافته‌ها، ویژگی‌هایی مانند قطع کاغذ، سبک نگارش، رسم‌الخط، حاشیه‌ها و مواردی از این قبیل به ما کمک می‌کنند تا حجازی یا کوفی بودن و در نتیجه متقدم یا متأخر بودنِ یک نسخه را تعیین کنیم. 

وی به تأثیر این یافته‌ها بر آگاهی‌های پیشین ما از تاریخ قرآن که مبتنی بر گزارش‌های منابع سنتی است، پرداخت و نشان داد که چگونه بر اساس این شواهد تاریخی می‌توان دربارۀ گزارش‌هایی مانند متأخر بودن برخی آیات، جمع قرآن در زمان خلفا و مباحثی از این دست قضاوت کرد و صحت و سقم آنها را سنجید.


ادامه خبر

  • اخبار فوری فوری


 لیلا اوتادی بازیگر فیلم «چپ دست»، پنجشنبه شب مهمان برنامه «دورهمی» می‌شود.

خبرآنلاین/

 

 لیلاد اوتادی، بازیگر سینما و تلویزیون شامگاه پنج شنبه 31 فروردین مهمان برنامه «دورهمی» خواهد شد.


ادامه خبر

  • اخبار فوری فوری


سجاد مردانی، قهرمان تکواندو کشورمان با حضور در برنامه «خندوانه» از دلیل روی‌‌آوردن به این ورزش گفت.

خبرآنلاین/

 

 برنامه تلویزیونی «خندوانه»، شامگاه چهارشنبه 30 فروردین، میزبان سجاد مردانی، عضو تیم ملی تکواندو کشورمان بود.

آغاز برنامه، سجاد مردانی درباره سابقه ورزشی خود گفت: «در شهرکرد به دنیا آمدم اما بزرگ شده شاهین‌شهر اصفهان هستم. از سن هفت سالگی تکواندو کار می‌کنم. سال 1387 در رده سنی نوجوانان وارد تیم ملی شدم، عضو تیم ملی جوانان هم بودم.»

او با اشاره به فعالیتش در فوتبال و والیبال هم توضیح داد: «من نوجوانی دروازه‌‌بان بودم همان زمان خیلی خوب کار می‌کردم البته در رشته والیبال هم کار کردم، اما ورزش انفرادی و قهرمانی را بیشتر دوست داشتم. مادرم و خواهرم نیز در زمینه تکواندو کار می‌کردند. من و برادرم هم تکواندو را انتخاب  کردیم که برادرم به دلیل ادامه تحصیل این ورزش را کنار گذاشت.»


ادامه خبر

  • اخبار فوری فوری


به گزارش سایت رصد اخبار مشهد، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هفتم فروردین امسال به عنوان روز هنرهای نمایشی انتخاب شد که می تواند دستاوردهای فرهنگی بسیار به همراه داشته باشد.
مهدی شفیعی افزود: هم اکنون 65 دانشکده تئاتر در کشور مشغول فعالیت هستند و علاوه بر آن آموزشگاه های آزاد هنرهای نمایشی نیز به تربیت هنرجو می پردازند.
وی اظهار داشت:  سالانه بیش از 2 هزار نفر در حوزه تئاتر در کشور آموزش می بینند.
وی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حمایت از دانش آموختگان هنرهای نمایشی از فعالیت بخش خصوصی در این زمینه حمایت می کند.
شفیعی افزود: اولویت سال جاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه هنرهای نمایشی تجهیز تالارهای موجود در استان ها و مشارکت در ساخت پلاک های تئاتر کم هزینه و واگذاری آن ها به هنرمندان است.


ادامه خبر

  • اخبار فوری فوری


تسنیم/

غلامرضا منتظری امشب در مراسم گرامیداشت سالروز تأسیس بسیج هنرمندان در مجتمع فرهنگی هنری امام رضا (ع) اظهار داشت: هنر می‌تواند هم زمینه‌ساز پیشرفت و ترقی باشد و هم اینکه مایه تباهی شود، سرچشمه هنر باید زلال باشد در غیر این صورت منشا تباهی است.

رئیس بسیج هنرمندان کشور گفت: هنر ناب از سویی هم دارای توان اثرگذاری بالا بر جامعه است و هم از سوی دیگر می‌تواند انسان و شخص هنرمند را به تعالی برساند.شهید آوینی نمونه یک هنرمند متفکر و اصیل انقلابی است و شهادت ایشان در زمانی رخ داد که هنر انقلاب با اندیشه وی در اوج به سر می‌برد.


ادامه خبر

  • اخبار فوری فوری


 «فروشنده» در ادامه اکران خود در سینماهای آمریکا به رتبه پنجم پرفروش‌ترین فیلم‌های مستقل در سال ۲۰۱۷ راه یافت.

خبرآنلاین/

 

نشریه سینمایی «ایندی‌وایر» در گزارشی به معرفی پرفروش‌ترین فیلم‌های مستقل حال حاضر در سینمای امریکا پرداخت و فیلم «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی با فروش 3.4 میلیون دلاری در رتبه پنجم در میان 20 فیلم پرفروش قرار گرفته است.

مبنای این گزارش فروش فیلم‌های در دو کشور آمریکا و کانادا بوده است و بر این اساس درام جنگی «همسر نگهبان باغ‌وحش» به کارگردانی «نیکی کارو» با فروشی بالغ بر 10.6 میلیون دلار در مکان نخست پرفروش‌ترین‌ فیلم‌های مستقل سال 2017 قرار گرفته و پس از آن نیز فیلم‌های «من سیاه تو نیستم» ساخته «رائول پک» با 6.9 میلیون دلار، «یک قلمرو متحد» به کارگردانی «آما آسانته» با فروش 3.8 میلیون دلار و «میز شماره 19» از «جفری بلیتز» با 3.6 میلیون دلار در رتبه‌های اول تا چهارم پرفروش‌ترین فیلم‌های مستقل سال 2017 قرار گرفتند.

در این فهرست پس از فیلم «فروشنده» که جایگاه پنجم را به خود اختصاص داده است، فیلم‌های «نام تو»، فیلم هندی «رئیس»، مجموعه فیلم‌های کوتاه نامزد اسکار، «کِدی» و «پدری نه چندان پدر» جای گرفته‌اند.

فیلم «فروشنده» که توسط کمپانی «کوهن مدیا» اکران خود را از تاریخ هفتم ژانویه در سینماهای آمریکا آغاز کرده تاکنون 3.4 میلیون دلار (با احتساب فروش کانادا) فروخته است.


ادامه خبر

  • اخبار فوری فوری


جزییات دیدار خانواده هاشمی رفسنجانی با رهبر معظم انقلاب تا ماجرای تلاش آیت الله برای نامزدی پوششی افرادی غیر از حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری . ماجرای نگرانی آیت لله از رد صلاحیت روحانی و روایتی از آخرین و مهمترین سخنان صریح هاشمی رفسنجانی در ساختمان مجمع تشخیص در گفتگوی محمد هاشمی با انتخاب .

انتخاب/

آنچه در ادامه می آید خلاصه ای از گفت و گوی «انتخاب» با محمد هاشمی رفسنجانی است.

*آقای هاشمی دوران فراق آیت الله هاشمی چطور می گذرد ؟


ادامه خبر

  • اخبار فوری فوری