اخبار فرهنگی فوری

اخبار فوری و لحظه ای فرهنگی ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

اخبار فرهنگی فوری

اخبار فوری و لحظه ای فرهنگی ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
رئیس ستاد مرکزی اربعین از عبور ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از مرزهای ایران و حضور در عراق برای شرکت در مراسم اربعین خبر داد.

به گزارش خبر فوری به نقل از خبرگزاری دانشچو،محمدحسین ذوالفقاری در برنامه چهارشنبه شب گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه ۲ اظهار کرد: از پیش از ماه صفر تاکنون حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از مرزهای کشور خارج و وارد عراق شده‌اند تا در مراسم اربعین شرکت کنند. ۳۵ هزار نفر هم روادید دارند ولی هنوز خارج نشده‌اند که احتمالا در روزهای آینده این اتفاق می‌افتد. تا ساعاتی پیش هم حدود ۸۰۰ هزار نفر به کشور بازگشته‌اند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا هنوز هم روادید برای این مراسم صادر می‌شود یا خیر، گفت: دفاتر صدور ویزا تقریبا جمع شده‌اند البته کنسولگری‌ها و سفارت عراق در این یکی دو روز فعال بوده‌اند تا برخی موارد را تکمیل کنند. امسال ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار ویزا صادر شده است. پارسال این رقم ۲ میلیون و ۵۰ هزار بود که حدود ۳۰۰ هزار ویزا بیشتر صادر شده است.

ذوالفقاری درباره افراد بدون ویزا تاکید کرد: ما با صراحت اعلام کردیم اگر چنانچه افراد فاقد ویزا بخواهند از مرز عبور کنند دولت عراق این اجازه را نمی‌دهد البته می‌دانیم بدون ویزاها هم با عشق آمده‌اند و علاقه‌مند بودیم ویزا می‌گرفتند ولی این مساله باید کنترل می‌شد وگرنه دچار بحران می‌شدیم. در این مدت تعدادی از افراد می‌خواستند از بی‌راهه‌ها، ارتفاعات و رودخانه‌ها عبور کنند که برخی توسط پلیس ایران برگشت داده شدند و کمتر از ۵۰ نفر هم توسط عراقی‌ها دستگیر شدند که به کشور عودت داده شدند.


ادامه

  • اخبار فوری فوری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی