اخبار فرهنگی فوری

اخبار فوری و لحظه ای فرهنگی ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

اخبار فرهنگی فوری

اخبار فوری و لحظه ای فرهنگی ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب


مدیر مسئول روزنامه خراسان تعریف متفاوتی از کلیدواژه «آتش به اختیار» ارائه داد و از نیروهای انقلابی خواست در راستای رفع انفعال و تغییر چشم انداز خود نسبت به مسایل فرهنگی، فیلم «ویلایی‌ها» را تماشا کنند.

به گزارش خبر فوری، محمدسعید احدیان، در کانال تلگرامی‌اش در مطلبی با عنوان «نفی و اثبات سخن رهبر انقلاب در دیدار دانشجویان» نوشت: دیدار امسال رهبر انقلاب با دانشجویان در فضای مجازی، صحنه ای از تفاسیر گوناگون درباره چند کلید واژه از جمله واژه «آتش به اختیار» شد که درباره آن تفاسیر گوناگونی تاکنون شده است.

وی نفی چشم انتظاری از نهادهای حاضر در جمهوری اسلامی و تکیه به ظرفیت های خودجوش فردی و جمعی مردمی انقلاب را یکی از این تفاسیر خواند و ادامه داد: در واقع لب سخن رهبری رفع انفعال از افراد و مجموعه های انقلابی بود که برای پیش بردن گفتمان انقلاب همه توقع و انتظار خود را به نهادهای حاضر گره زده بودند.

در ادامه این یادداشت آمده است: این انفعال البته ریشه تاریخی دارد. در جریان پیروزی انقلاب و نیز دوران پسا انقلاب، به دلیل ضرورت های انقلاب مثل تثبیت اندیشه و ارزش های انقلابی و جلوگیری از انحراف یا پاسداری از انقلاب در برابر تهدیدات داخلی و خارجی مثل جنگ و نیز شکل نگرفتن نهادهای حاضر و یا نوپا بودن آنها، تمام ظرفیت انقلاب بر دوش همین ظرفیت های خودجوش مردمی بود که از دل جریان حرکت امام و انقلاب جوشیده بود.


ادامه خبر

  • اخبار فوری فوری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی