اخبار فرهنگی فوری

اخبار فوری و لحظه ای فرهنگی ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

اخبار فرهنگی فوری

اخبار فوری و لحظه ای فرهنگی ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب



به گزارش سایت رصد اخبار مشهد، فریمان به عنوان یکی از خاستگاه‌های مهم فرهنگی و اجتماعی در خراسان رضوی محسوب می‌شود که گوهری ارزشمند همچون شهید مرتضی مطهری را در دامن خود پرورش داده است.
این شهرستان، دارای قدمت تاریخی بسیار بالایی بوده به گونه‌ای که حتی مورد توجه رضاشاه پهلوی قرار گرفته و از آن دوران آثار تاریخی بسیار زیبا و ماندگاری را مشاهده می‌کنیم؛ در میان بناهای تاریخی و فرهنگی فریمان مکان زندگی شهید مرتضی مطهری معلم بزرگ انقلاب اهمیت ویژه‌ای دارد.
در واقع مکان فعلی شهرداری فریمان، خانه سابق پدری شهید مطهری بوده است، همان جا که شهید مطهری در آنجا متولد شد، اما رژیم پهلوی آن را مصادره کرد و خانه کنونی را در اختیار آن‌ها قرار داد که بنای امروز شهرداری فریمان در آن بنا شده است.
پدر شهید مطهری بعد از این اتفاق چند وقتی در خانه یکی از دوستانش به همراه خانواده‌اش سکنی گزید تا خانه‌ای که امروز از آن به عنوان خانه ـ موزه شهید مطهری یاد می‌شود را بنا ‎کند، هرچند خانه‌ای که امروز به عنوان خانه ـ موزه شهید مطهری وجود دارد، بخشی از خانه اولیه پدر شهید مطهری است.


ادامه خبر

  • اخبار فوری فوری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی