اخبار فرهنگی فوری

اخبار فوری و لحظه ای فرهنگی ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

اخبار فرهنگی فوری

اخبار فوری و لحظه ای فرهنگی ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب



خبرآنلاین/

 برنامه «سینما دو» با موضوع جشنواره جهانی فیلم فجر و تاثیر آن در شناساندن سینمای ایران به جهان از شبکه دو سیما پخش شد و رامبد جوان هم درباره تاثیر فیلم‌هایی نو چون «نگار» بر فضای سینمای ایران توضیح داد.

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برنامه «سینما دو» که با نگاهی تحلیلی اتفاقات و رخدادهای سینمای ایران را مورد توجه قرار می دهد، در هفدهمین قسمت خود که پنجشنبه هفتم اردیبهشت از شبکه دو روانه آنتن شد، میزبان شهاب اسفندیاری رئیس دانشگاه صدا و سیما و مدیر علمی و آموزشی سی و پنجمین جشنواره جهانی فجر و نیما فراهی و میثاق زارع کارگردان و بازیگر فیلم «زار» بود.

شهاب اسفندیاری در این برنامه پیرامون اعتبار سینمای ایران در منطقه و دنیا گفت: «سینمای ایران در اغلب نقاط جهان و جشنواره های متعدد و متعبر بین المللی شناخته شده است. آنچه برای ما اهمیت دارد استفاده از سینمای سایر نقاط دنیا در مطالعات نظری بود که بر این اساس در این روزها کتابی را با حمایت جشنواره جهانی فجر، حوزه هنری و خانه هنرمندان به نام غربی زدایی از مطالعات فیلم رونمایی کردیم.»

او ضمن ابراز نارضایتی از عدم صدور ویزا برای یکی از هواداران خارجی سینمای ایران که تخصص و دانش او در زمینه سینما می توانست مورد استفاده علاقه‌مندان در جشنواره قرار بگیرد، گفت: «در فضایی که سینمای تجاری بسیاری از کشورها و سینمای هالیوود وجود دارد، تاختن برخی فیلم های ایرانی و پر مخاطب شدن آن ها یک افتخار است.»

سپس محمد خزاعی؛ مجری کارشناس برنامه این سوال را مطرح کرد که چرا فیلم های ایرانی به بازارهای جهانی راه پیدا نمی کند؟ و اسفندیاری توضیح داد: «مشکل صنعت سینمای ماست. تا زمانی که صنعت و زیرساخت های سینمایی قوی نداشته باشیم نمی توانیم منتظر حضوری قدرتمند در جهان باشیم.»


ادامه خبر

  • اخبار فوری فوری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی