اخبار فرهنگی فوری

اخبار فوری و لحظه ای فرهنگی ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

اخبار فرهنگی فوری

اخبار فوری و لحظه ای فرهنگی ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
تسنیم/

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا همزمان با مبعث رسول گرامی اسلام(ص) (27 رجب) گفت‌وگویی دربارۀ «بهترین راه رسیدن به خدا از منظر رسول‌الله (ص)در قرآن» با حضور حجت‌الاسلام مجید رشیدنسب، استاد حوزه و دانشگاه انجام شد.

حجت‌الاسلام رشیدنسب در این نشست با اشاره به این نکته که رسول گرامی اسلام(ص) راه را برای سلوک بشریت به معارف عالی بازتر کرده‌اند، گفت: رسول گرامی اسلام(ص) با ایجاد نَقب (شکاف) در عوالم بالاتر، راه را برای بشریت برای رسیدن به ارتفاعات عوالم بازتر کردند، ضمن اینکه فرمودند باید همگی به سوی خدا حرکت کنیم و به درگاه الهی مقرب شویم. این را می‌دانیم که راه‌های رسیدن به خداوند بسیار است و بلکه به اندازۀ تمام خلایق راه به سوی خداوند وجود دارد، قرآن از این راه‌ها با تعبیر «سُبُل» یاد می‌کند «لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنا»، اما این سؤال مطرح است که کدام یک از این راه‌ها سریع‌تر انسان را به مقصود می‌رساند؟ آن راه که شخصی رفته باشد، به بالاترین رسیده باشد و ما را هم به آن دعوت کرده باشد، این عملی‌ترین راه است.

این استاد حوزه و دانشگاه در پاسخ به این سؤال که آیا در قرآن کریم چنین مسیری برای حرکت انسان‌ها وجود دارد و اصلاً آیا کسی آن را طی کرده است، اظهار کرد: در قرآن کریم می‌خوانیم «کَلِمَةُ اللَّهِ هِیَ الْعُلْیَا؛ کلمةالله در مرتبه والاست»، بالاترین راه، راه کلمات است، از سوی دیگر درباره ویژگی حضرت در آیات قرآن می‌خوانیم «الَّذِی یُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَ کَلِمَاتِهِ ...» یعنی کسی که ایمان به خدا و کلماتش دارد. ایمان رسول‌الله(ص) به سه وجه استوار است؛ زبان، قلب و عمل، ایشان نیز عمل کردند و راه را برای بشریت باز کرد، خداوند در ادامه آیه چنین می‌فرماید «وَ اتَّبِعُوه» لذا باید ما هم به عنوان شیعیان آن حضرت این مسیر را طی کنیم.

راه رسول‌ الله (ص) چیست؟


ادامه خبر

  • اخبار فوری فوری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی