اخبار فرهنگی فوری

اخبار فوری و لحظه ای فرهنگی ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

اخبار فرهنگی فوری

اخبار فوری و لحظه ای فرهنگی ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

راه اندازی «پاتوق ادبیات کودک ونوجوان» درمشهد

شنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۰:۳۳ ب.ظ


به گزارش سایت رصد اخبار مشهد، در راستای احیا و ارتقای جایگاه ادبیات و هنرکودک ونوجوان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد از ایجاد «پاتوق ادبیات کودک و نوجوان » در این شهرخبر داد.

محمد کاظم دبیری گفت: هرچه در حوزه ادبیات مخصوصا ادبیات کودک و نوجوان کم کاری کنیم، نسل بعدی ما مسلما عقب خواهند افتاد.

وی افزود: اولین نشست مربوط به ایجاد «پاتوق ادبیات کودک و نوجوان» با مشارکت هنرمندان، شاعران، نویسندگان و فعالان این حوزه تشکیل شده است.

وی درخصوص هدف ایجاد« پاتوق ادبیات کودک و نوجوان» اظهار داشت: هدف ما امروز در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد، جریان سازی در این حوزه است تا سازمان های دولتی و غیردولتی که برای کودک فعالیت می کنند را متمرکز کرده و با هم افزایی از همه ظرفیت های آن‌ها در کشف استعدادها، آموزش بهره ببریم.

دبیری در خصوص ضرورت وجود « پاتوق ادبیات کودک و نوجوان» در مشهد به لحاظ داشتن ظرفیت بالای نویسنده، شاعر، هنرمندان عرصه نمایش عروسکی و ناشر کتاب های کودک و نوجوان اظهار داشت: چارچوب بسیاری از کارهای فرهنگی مانند: تئاتر، فیلم، شعر، داستان و حتی گرافیک کودک و نوجوان، ادبیات است. ما باید با ایجاد «پاتوق ادبیات کودک و نوجوان» فضایی را آماده کنیم تا استعدادهای نوجوان و جوان ما در میدان های مختلف هنر و ادبیات کودک و نوجوان شناسایی شده آموزش ببینند و حرفه ای شوند.


ادامه خبر

  • اخبار فوری فوری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی