مصادره فاصلهٔ زیادی با یک فیلم کمدی کامل دارد
يكشنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۶، ۰۴:۳۴ ب.ظ
به گزارش خبر فوری به نقل از گُلوَنی، فیلم «مصادره» به کارگردانی «مهران احمدی» و به قلم «علی فرقانی» را دیدم، فیلمی که از منظر من با یک فیلم کمدیِ کامل فاصلهٔ زیادی داشت، «مهران احمدی» در منصب کارگردان نتوانسته است کمدی را معنا ببخشد و فقط با اتکا و پشتگرمی به بازی و تواناییهای «رضا عطاران»، دست به ساخت فیلم «مصادره» زده است و این نکته در تماشای فیلم کاملاً مشخص و مبرهن است. کارگردان نقش اساسی در خلق یک اثر سینمایی یا تصویری را دارد و وقتی فیلم گرفتار بازیگر محوری میشود مطمئنا اثر از کنترل کارگردان خارج شده است و کارگردان نتوانسته از فضای موجود بهرهمندی لازم را ببرد و با خلق اتفاقاتی طریف و تازه کیفیت فیلم را ارتقا دهد.از بازی بازیگران برایتان مینویسم، بازی «رضا عطاران» بشدت یادآور نقش آفرینی وی در کمدی «ورود آقایان ممنون» است و بازی قابل توجهی از «رضا عطاران» مشاهده نمیشود انگار که «رضا عطاران» در دالانی مملو از کلیشهها گرفتار شده است و همچنان هم قصدی برای بیرون آمدن از آن را ندارد، نهتنها «رضا عطاران»، بلکه از بازیگر درجه یکی مثل «بابک حمیدیان» هم بازی درخور و مناسبی دیده نمیشود. انتخاب نامناسب دو بازیگر کودک با بازی بسیار مصنوعی آنها، از لحظات کسل کنندهٔ فیلم بهشمار میآید و اهمال بازی گرفتن از بازیگران، که وظیفهٔ خطیر کارگردان است در اوان تماشای فیلم کاملاً درک و فهم میشود.
ادامه خبر
- ۹۶/۱۱/۱۵