آیتالله بهشتی گفت مگر بتهوون برای کارش فتوا گرفت؟
مجید انتظامی با بیان خاطراتش، زندگی هنری خود و ارکستر سمفونیک تهران را در سالهای نخست پیروزی انقلاب مرور کرد؛ از روزهایی که حمل ساز مجوز میخواست تا زمانی که موسیقی جای خود را در فضای انقلابی جامعه باز کرد.
خبرفوری/
با مجید انتظامی، آهنگساز، نوازنده اُبوا و مدرس موسیقی تماس میگیریم و میگوییم وقتی برای گفتوگو میخواهیم. جواب میدهد: «اصلا دلم نمیخواهد مصاحبه کنم چون چیز نویی برای گفتن ندارم. چیزهایی را که باید بگویم گفتهام و چیزهایی را که مردم باید بدانند میدانند. این مصاحبهها هم غیر از این که یک سری دشمن جدید برایم بتراشد، منفعت دیگری ندارد.»
میگوییم میخواهیم به 30 سال قبل برگردیم و از روزهایی بشنویم که تازه انقلاب شده بود، سرنوشت ارکستر سمفونیک در هالهای از ابهام قرار داشت و با مقاومت تنها 20 نفر سرپا ماند، روزهایی که او اولین موسیقیهای فیلم کارنامه هنریاش را ساخت و مسعود کیمیایی را در خانه احمدرضا احمدی دید و ... روزهایی که این موسیقیدان تاریخنگار حوادث روزگار خود، با موسیقی بود... انتظامی میپذیرد و میگوید بیایید دفترم؛ نیاوران، جمشیدیه.
دفتری بزرگ شبیه به خانهای قدیمی با مبلهای چرم زرشکی و لوحتقدیرهایی
از مدیران مختلف در دورههای متفاوت. آنچه در ادامه میخوانید حاصل
گفتوگویی مفصل با مجید انتظامی است در همین دفتر که در طول چهار سال
گذشته کمتر خبری از فعالیتهای موسیقاییاش شنیدهایم.
- ۹۶/۰۴/۲۴