اخبار فرهنگی فوری

اخبار فوری و لحظه ای فرهنگی ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

اخبار فرهنگی فوری

اخبار فوری و لحظه ای فرهنگی ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

به گزارش خبر فوری از خانه سینما این هنرمند پس از گذراندن دوره طولانی ، ساعتی قبل بر اثر کهولت و نارسایی کبد، در سن 90 سالگی دارفانی را وداع گفت.
رامز در سال 1306 در تهران متولد شد. پس از گذراندن دوره دبستان به دبیرستان صنعتی تهران (ایران و آلمان سابق) وارد شد و بواسطه آشنایی با افرادی چون عزت الله انتظامی و زنده یاد هوشنگ بهشتی به تئاتر تهران آن زمان راه پیدا کرد. در سال 1327 دوره کلاس تئاتر زنده یاد عبدالحسین نوشین را گذراند که پس از 8 ماه تعطیل شد.
او وارد مدرسه پست و تلگراف و تلفن شد و در سال 1347 به دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران راه یافت. در سال 1351 با درجه شاگرد اولی تحصیلات را به پایان رساند و در همان سال موفق به اخذ بورس تحصیلی از کشور بلژیک گردید.
رامز در سال 1360 بازنشسته شد و از آن پس به صورت دلخواه به کار هنری ادامه داد و موفق به حضور در چندین فیلم سینمایی، چندین تئاتر و سریال های متعدد تلویزیونی از جمله «امیر کبیر»، «وزیر مختار»، «مرغ حق»، «یکی از این روزها»، «پاییز بلند»، «شمارش معکوس»، «محاکمه»، «عبور از خط سرخ» و «قضیه اوپنهایمر» شد.
وی در نمایش های هادی مرزبان ایفای نقش کرد 3 دهه با گروه تئاتر «حرکت» همکاری کرد.
مراسم تشییع و خاکسپاری این هنرمند فقید متعاقبا اعلام می شود./151588/204/
ادامه خبر
  • اخبار فوری فوری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی