اخبار فرهنگی فوری

اخبار فوری و لحظه ای فرهنگی ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

اخبار فرهنگی فوری

اخبار فوری و لحظه ای فرهنگی ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

لطیفه های طرب انگیز و عرفانی منتشر شد

يكشنبه, ۵ آذر ۱۳۹۶، ۱۲:۵۳ ق.ظ

به گزارش خبر فوری به نقل از ایبنا، جلد دیگر از «لطیفه‌های زیر خاکی» با عنوان «لطیفه‌های طرب‌انگیز» از بوستان و گلستان سعدی و «لطیفه‌های عرفانی» از تذکرة الاولیاء فریدالدین عطار نیشابوری با بازنویسی علیرضا لبش و تصویرگری رضا مکتبی ازسوی انتشارات مدرسه برای نوجوانان منتشر شد.

لبش در مورد این کتاب‌ها گفت: «این دو جلد کتاب از مجموعه پنج جلدی لطیفه‌های زیر خاکی است که جلد اول آن با نام «لطیفه‌های دلگشا» که مربوط به عبید زاکانی بود. دو جلد بعدی شامل «لطیفه‌های طرب انگیز» و «لطیفه‌های عرفانی» است. که «لطیفه‌های طرب انگیز» مربوط به سعدی است و من لطیفه‌هایی از بوستان و گلستان که برای نوجوان جذاب است را انتخاب و آن‌ها را بازنویسی کردم.

«لطیفه‌های عرفانی» را هم از تذکرة الاولیاء جمع‌آوری کردم. دو جلد دیگر از این مجموعه پنج جلدی را نیز داریم که فعلا در دست تصویرسازی است. همه این لطیفه‌ها به معنای جوک نیست که با خواندنشان بخندیم. برخی این گونه‌اند و برخی هم نکات طنزآمیز را بیان می‌کنند. در جمع‌آوری این لطیفه‌ها بیشتر به بحث طنز پرداختم تا خود جوک‌وارگی قصه‌ها».


ادامه خبر

  • اخبار فوری فوری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی