اخبار فرهنگی فوری

اخبار فوری و لحظه ای فرهنگی ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

اخبار فرهنگی فوری

اخبار فوری و لحظه ای فرهنگی ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
                         با توجه به اهمیت نام و اثر آن بر شخصیت کودک امامان معصوم علیهم السلام به این مسأله توجه جدى داشته ‌اند؛ به گونه ‌اى که حتى پیش از تولد فرزند، براى او نامى بر مى‌ گزیده، و به پیروان خود نیز چنین توصیه کرده ‌اند.

به گزارش سایت مشهد فوری، در روایتى از امام صادق علیه‌ السلام آمده است که «فرزندان خود را پیش از تولد نامگذارى کنید»؛ (1) همان گونه که پیامبر گرامى صلى الله علیه و آله، فرزند فاطمه علیه االسلام را پیش از تولد، محسن نام نهاد.

در انتخاب نام فرزند خود، نکات ذیل را در نظر بگیرید:

1. به محتوا و معناى نام کودک توجه داشته باشید. ممکن است نامى از جهت لفظ و آهنگ زیبا باشد؛ اما معنایى نداشته باشد. به طور قطع فرزند شما در آینده از معناى نام خود سؤال خواهد کرد و دیگران نیز از او مى پرسند و اگر بى‌ معنا باشد، از والدین خود شکوه خواهد کرد.
مشکل هنگامى دو چندان مى ‌شود که نام فرزند معناى زشتى داشته باشد که به طور قطع احساس حقارت خواهد کرد؛ به همین دلیل، رسول گرامى اسلام، نام‌هاى با معناى زشت را تغییر مى ‌داد.
آن بزرگوار با نام‌هایى چون حجر (سنگ)، ذئب (گرگ)، کلب (سگ)، کلیب (توله سگ)، هیثم (بچه کرکس)، عنتر (خرمگس) و... موافق نبود و آن‌ها را تغییر مى‌ داد.
حضرت نام قلیل (کم) را به کثیر (فراوان)، عاصیه (گناهکار) را به جمیله (زیبا)، عبدالعزى (بنده بت) را به عبدالله (بنده خدا)، و عبدالشمس (بنده خورشید) را به عبدالوهاب (بنده بخشنده) تبدیل کرد.
ممکن است خود نام و معناى آن مشکلى نداشته باشد؛ اما مانند اسکندر و چنگیز و تیمور یادآور جنایت و خونریزى باشد.


ادامه

  • اخبار فوری فوری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی