اخبار فرهنگی فوری

اخبار فوری و لحظه ای فرهنگی ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

اخبار فرهنگی فوری

اخبار فوری و لحظه ای فرهنگی ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

حذف معلم قرآن از مدارس ابتدایی!!

پنجشنبه, ۶ مهر ۱۳۹۶، ۰۹:۴۸ ب.ظ
ترکش های سند ۲۰۳۰ همچنان ادامه دارد

به گزارش سایت مشهد فوری،هنوز ترکش های امضای سند ۲۰۳۰ یونسکو از ذهنمان پاک نشده بود که آموزش و پرورش با اقدام جنجالی دیگری معلمان پرورشی را از تدریس قرآن در مقطع ابتدایی حذف کرد و گام دیگری برای تضعیف قرآن در مدارس برداشت.
 پس از بحث های فراوانی که بر سر تصویب سند 2030 در دولت و اجرای آن توسط آموزش و پرورش به راه افتاد، مهمترین تاکید رهبر انقلاب، تعیین مسیر آینده آموزش و پرورش بر پایه نقشه راهی بومی با تاکید بر اجرای سند تحول بنیادین بود که شش سال قبل در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب و برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده بود؛ سندی که نه تنها بخش های عمده ای از آن هنوز بر زمین مانده، بلکه در بسیاری از موارد با کارشکنی های صورت گرفته، اصل سند تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش نیز به حاشیه رانده شده است.

حال اما در شرایطی که هنوز ترکش های تصویب و اجرای سند 2030 یونسکو از ذهن ها پاک نشده است، مسئولان آموزش و پرورش در دولت دوازدهم دست به اقدام جنجالی دیگری زده اند و با حذف معلمان قرآن در مقطع ابتدایی، آموزش قرآن را از معلمان تخصصی مربوطه گرفته و به معلمان هر کلاس واگذار کرده اند.


ادامه

  • اخبار فوری فوری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی