اخبار فرهنگی فوری

اخبار فوری و لحظه ای فرهنگی ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

اخبار فرهنگی فوری

اخبار فوری و لحظه ای فرهنگی ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

عرفانی در خصوص نحوه ذبح گوسفندان در ماه محرم گفت: تجمع مردم در هنگام ذبح گاو و گوسفند در هیئات مذهبی بسیار خطرناک است چرا که کنه‌های ناقل بیماری به راحتی از بدن دام به انسان منتقل شده و درصد ابتلا به بیماری‌ها را افزایش می‌دهد.

به گزارش خبر فوری به نقل از افکارنیوز، حسین عرفانی گفت: همزمان با شروع ماهمحرم و صفر رسم قربانی کردن در هیئات مذهبی نیز اجرا می‌شود. بی توجهی به اصول بهداشتی و تهیه دام قربانی از دامداران محلی منجر به افزایش احتمال انتقال بیماری‌های انسان وحیوان می‌شود.

وی افزود: تب کریمه کنگو از جمله بیماری‌های دامی است که بدون هیچ علامتی در دام به‌وجود آمده و تنها در موارد معدودی قابلیت شناسایی را دارد. این در حالی است که در ایام عزاداری‌های حسینی بسیاری از دام‌های آلوده به بیماری از روستا‌ها به شهر وارد شده و برای پخت غذا‌های نذری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 رئیس اداره پیشگیری از بیماری‌های انسان و دام خاطرنشان کرد: در اثر برخورد دست با خون و احشای دام‌های بیمار، بسیاری از افراد به راحتی مبتلا به بیماری شده و میکروب ناقل بیماری را در جامعه رواج می‌دهند؛ بنابراین با ذبح غیر اصولی گوسفند در هیئات مذهبی، هیچ تضمینی برای سلامت دام وجود ندارد.


ادامه

  • اخبار فوری فوری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی