اخبار فرهنگی فوری

اخبار فوری و لحظه ای فرهنگی ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

اخبار فرهنگی فوری

اخبار فوری و لحظه ای فرهنگی ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

30 درصد جوانان شش کلانشهر «زندگی مجردی» دارند

پنجشنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۶، ۰۸:۰۵ ب.ظ

دانشیار علوم سیاسی دانشگاه تهران با استناد بر آمارهای سال گذشته گفت: 30 درصد از جوانان شش کلانشهر تهران، مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز و اهواز زندگی مجردی دارند؛ این در حالیست که خانواده رکن اصلی، سازنده فرد و شخصیت و هویت کل جامعه به شمار می‌رود.

به گزارش خبر فوری به نقل از ایسنا، علی اشرف نظری در نشست «سبک زندگی؛ بررسی تغییرات، روندهای فعلی و آتی» با اشاره به افول مفهوم سنتی خانواده و ظهور خوابگاه‌های مدرن افزود: امروزه دیگر بحث خانواده گسترده مطرح نیست. شاهد خانواده‌های بحران زده‌ای هستیم که به سراغ ازدواج سفید یا پدیده‌های عجیبی مانند جشن طلاق می‌روند.

وی با بیان اینکه 30 درصد از جوانان شش کلانشهر تهران، مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز و اهواز زندگی مجردی دارند اظهار کرد: همچنین شاهد خانواده‌هایی از جمله خانواده‌های رنگین کمانی، تک والدی، ارتباطات بدون ازدواج و سیطره الگوهای خود محور و سودجویانه در حوزه روابط اجتماعی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه سبک زندگی باید به مثابه امر هویتی در نظر گرفته شود و فرای رویکردهای سطحی به آن توجه کرد اضافه کرد: سبک زندگی معمولا در شکاف‌های زندگی اجتماعی نوپدید مطرح می‌شود، چرا که شکاف‌های اجتماعی نوپدید نمونه و نمادی از روابط اجتماعی و سیاسی جدید هستند و در جامعه‌ای با تغییرات اجتماعی و فرهنگی گسترده و سریع ظهور می‌یابد.


ادامه

  • اخبار فوری فوری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی