اخبار فرهنگی فوری

اخبار فوری و لحظه ای فرهنگی ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

اخبار فرهنگی فوری

اخبار فوری و لحظه ای فرهنگی ایران و جهان از 60 منبع معتبر داخلی و خارجی

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

۳۷سال پیش وقتی نیروهای بعثی به دستور صدام به خاک ایران تجاوز کردند، مردان غیور ایرانی فارغ از سن و سالشان لباس رزم پوشیدند و به دفاع از خاک ایران پرداختند؛آن روزها برایشان آینده و شغل و ازدواج معنا ند‌اشت، فقط به یک چیز فکر می‌کردند؛آن‌هم حفظ کشور از حمله اغیار بود.

به گزارش سایت مشهد فوری، در آن روزها اصلا سهمیه جانبازی و مستمری معنایی نداشت حتی بسیاری از رزمندگان به بازگشت هم فکر نمی‌کردند و شهادت هدف غایی شان بود.
آن روزها گذشت و خیلی از آنهایی که به امید نوشیدن جام شهادت رفته بودند ناکام بازگشتند اما چگونه؟ بسیاری با زخم‌ها و ترکش‌هایی که در بدنشان جا خوش کرده بود،عده ای دیگر با اعصاب و روان بهم ریخته ناشی از موج انفجار و دیدن جان دادن همسنگرشان و یک عده هم با زخم‌های گاز خردل که سوغات بعثی‌های وحشی برای مردم بیگناه بود.

یکی از افرادی که تمام این سوغات را باهم از جبهه همراه خود آورده جانباز "ابوطالب فلاح" است؛ او در ۱۶سالگی به جبهه رفته و موج انفجار شنوایی گوش و بینایی چشم راست او را تا ۸۰ درصد از بین برده است.
سال ۶۷ که عراقی ها در پاکدشت تک می‌زنند وی به همراه یکی از هم رز‌مانش مسئول تامین خطوط مخابرات بوده و درحال ماموریت که ناگهان بمب شیمیایی در نزدیکی آنها برخورد می‌کند.
فلاح درباره آن حادثه می‌گوید: یادم می‌آید بوی سیر می‌آمد؛هم رزم من ماسک نداشت و ماسک خودم را روی صورت او گذاشتم اما فکر نمی‌کردم به آن سرعت شیمیایی ‌شده باشم!

ادامه
  • اخبار فوری فوری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی